Goodbye Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rudy & Kim - WaarBenJij.nu Goodbye Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rudy & Kim - WaarBenJij.nu

Goodbye Vietnam!

Door: K&R

Blijf op de hoogte en volg Rudy & Kim

09 November 2008 | Vietnam, Hanoi

Na het vorige bericht zijn we direct doorgegaan richting Haiphong waar we de boot naar Cat ba Island hebben genomen. We hoopten hiermee al de regen, water en overstromingen te mijden en dat is goed gelukt!!
De boot was een heel avontuur. Volgepropt met allerlei dozen, tassen en troep van de lokalen, vertrokken we voor een 2 uur durende trip. Het was droog en af en toe was er zelfs een zonnetje te zien. Aangekomen op Cat ba island hebben we voor de volgende dag een tweedaagse tour op Halong Bay geboekt waarbij we 1 nacht op de boot bleven slapen. De eerste dag konden we kayakken, zwemmen en hebben we vooral gerelaxt op de boot met een mooi uitzicht en lekker weer. Overdag waren we met nog wat anderen maar toen die rond 4 uur allemaal vertrokken waren wij alleen met een vietnamese schipper en zijn vrouw die geen woord engels spraken. Een leuke avond en met gebaren kwamen we een heel eind. De volgende ochtend wakker worden in een baai waar alleen onze boot lag was een leuke ervaring. De tweede dag hebben we grotten bezocht, een drijvend dorp op het water bekeken en verder weer wat gezwommen. Terug aan wal hadden we nog 1 dag op Cat ba Island die we goed benut hebben door een scooter te huren en over het eiland rond te touren. Verder lekker een middag op het strand gelegen!!

De volgende dag richting Hanoi vertrokken waar ondertussen ook een heerlijk zonnetje scheen en zelfs niks meer van de overstromingen te zien was. Hier maar voor een paar uur gebleven want we besloten met de nachttrein direct door te gaan om 2 dagen in Sapa te verblijven. Dit is een bergdorpje in het noorden van Vietnam. Het dorp zelf is erg druk en er zijn enorm veel minority people in traditionele kleding die spullen proberen te verkopen. " YOU BUY FROM ME??". Ook kinderen van een jaar of 3 kunnen dit perfect en dragen soms zelfs een jonger broertje of zusje met zich mee.
De eerste dag in Sapa hebben we met een kaart zelf wat rondgelopen door de bergen, een super mooie tocht langs rijstvelden, watervallen en de minority dorpjes. In deze dorpjes wonen de traditionele mensen. Super om te zien, kleine huisjes, traditionele kleding, veel kleine kinderen die je naroepen.

Vanacht met de nachttrein terug gekomen in Hanoi en hier vandaag wat rondgelopen. Hanoi is een drukke stad waar al het leven op straat plaatsvindt. Vanavond gaan we naar het waterpoppentheater, een bekend uitje wat je hier gezien hoort te hebben, we zijn benieuwd!

Morgenmiddag zullen we doorvliegen naar Laos en daar aan een nieuw avontuur beginnen....Goodbye Vietnam!!

(de fotos komen dit keer weer hier op de site!)

• 09 November 2008 - 13:00

Eva:

Gelukkig :-) Nog steeds niet weggespoeld. Is wel erg voor de mensen die er wonen en niet zomaar weg kunnen voor het water... Wow, ziet er gunstig uit die foto's, super mooi. Jullie maken er een prima tijd van :-) Hier lekker herfst, vakken volgen en binnenkort stage overleg op school (dan hopelijk nieuws over wat en waar). Hele hele fijne vakantie nog!! En blijf vooral de locale economie sponsoren door zo nu en dan toch hier en daar wat armbandjes te kopen (ookal heb je er al genoeg :-)). Kijk uit naar jullie volgende nieuws!! Liefs Eef

• 09 November 2008 - 14:30

Marieke:

wat hebben jullie het slecht zeg: lekker in het zonnetje op het strand liggen, een beetje zwemmen, en lekker luieren. Als ik die kindjes op jullie foto's zie lijkt het me wel soms echt moeilijk om niets van hun te kopen, maar ja, je kunt natuurlijk niet bezig blijven :) Leuk om jullie trouwens zo af en toe op MSN te spreken. Wel jammer dat je Sinterklaas moet missen Kim! Maar als je terug bent doen we snel een x een meiden avond ;) kus!

• 09 November 2008 - 16:05

Pa En Collega,werk.:

Hallo luitjes,hebben je bericht en foto's gezien lekker nat daar, mooie omgeving zijn dat rijst velden tegen die berg aan

gr H en zijn collega.

• 10 November 2008 - 14:14

Marleen:

Hehe!

Wat leuk om weer een verhaal en foto's te lezen/bekijken! Vind het heerlijk om dat allemaal te kunnen lezen! zou graag met jullie willen ruilen. Hier is het donker en koud (al kan dat ook liggen aan ons huisje aangezien we daar alleen een gaskachel beneden hebben en in de rest van het huis geen verwarming)! Verder is hier alles goed! 't gaat zo zijn gangetje ;)

Tot snel weer, en geniet ervan jullie!!!!!!!!

xxx

• 15 November 2008 - 13:17

Famke:

Klinkt erg relaxt! Geniet ervan... De foto's zijn echt super mooi :)

xx Famke