Van reizen naar rust - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rudy & Kim - WaarBenJij.nu Van reizen naar rust - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rudy & Kim - WaarBenJij.nu

Van reizen naar rust

Door: K&R

Blijf op de hoogte en volg Rudy & Kim

12 December 2008 | Thailand, Bangkok

Na een dag Lopburi waar we alle apen bekeken hebben. Daarna door met de bus richting Kanchanaburi, dat bekend is wegens de Bridge over the river Kwai (2e wereldoorlog). s Avonds zijn we naar een licht en geluidsshow geweest bij die bridge. Hier deden ze het bombardement uit de 2e wereldoorlog na.

De volgende dag naar Erawan watervallen. Daar gechillt en weer veel apen gezien die dit keer rustig op een boomstammetje zaten en als er mensen onderdoor liepen af en toe aan haren begonnen te trekken.
Vanuit daar door naar de death railway waar we in een treintje een stuk op deze spoorlijn hebben afgelegd. Erg indrukwekkend als je weet dat er voor de realisatie van deze spoorweg vele duizenden gevangenen omgekomen zijn door het zware werk en de slechte omstandigheden.

Na kanchanaburi zijn we maandag met een bus via Bangkok doorgegaan naar Ko Samet waar we nu nog steeds zijn en tot maandag zullen blijven.

Parelwitte stranden, een blauwe zee, palmbomen en een erg warm zonnetje. Hier wordt ons doorzettingsvermogen goed getest;) laat naar bed vanuit een gezellig strandbarretje, uitslapen, vervolgens ontbijten met je voeten in het zand. Daarna in een strandstoel ploffen om tot het middageten wat te zonnen, lezen, muziek luisteren en te zwemmen.
Na de lunch gaat het op dezelfde manier verder tot een van de massage vrouwen naar je toe komt en je nog is een uur lang een massage of manicure behandeling in het zand geeft voor slechts 3 euro.
Zoals jullie lezen, een zware tijd.....

Maandag zullen we voor de laatste 4 dagen richting Bangkok vertrekken.

Fotos:

• 12 December 2008 - 11:14

Rowan:

Dat klinkt inderdaad als afzien, gelukkig dat jullie snel naar huis komen!!

• 12 December 2008 - 12:41

Marieke:

Hadden jullie niet ff zo'n massage vrouwtje naar mij toe kunnen sturen? Ik heb vanavond gala, dus had me best even willen laten verwennen hoor!
    Geniet er nog maar lekker van die laatste dagen!!! Dan spreken we elkaar snel!!! kus!

• 12 December 2008 - 13:04

Josje:

woow wat zien jullie heerlijk bruin op die fotos..

• 12 December 2008 - 13:18

Bart Gelsing:

Hey luitjes!

Neem eens zo'n masseuse mee naar NE... :D .. heb wel behoefte aan een lekkere massage :P Leuk om nogmaals te horen dat jullie 't zo chill hebben daar. Rudy geniet er maar van je gaat een zware tijd komen bij CGA. Btw we zijn overgenomen door TSS goed nieuws dus.. Maareh geniet nog fftjes en tot snel! tjop

• 13 December 2008 - 17:03

Mel:

Lijkt me heel vervelend allemaal.

Geniet er maar allemaal van!

• 13 December 2008 - 17:42

Eva:

Ik sluit me aan bij de rest :-) Geniet er nog maar heeel erg hard van, want hier is het koud! Ook lekker, even winter vieren, maar toch een kleine omschakeling na zon, zand tussen je tenen, muziek, een koele zee, een masseuse en ga zo maar door... Hele goede laatste paar dagen!! Liefs Eef

• 16 December 2008 - 18:01

Ger En Yvonne:

Helaas breekt voor jullie de tijd aan om weer richting NL te komen... maar de herinneringen blijven ! Goede reis terug, liefs en tot ziens