The one with all the diseases - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Rudy & Kim - WaarBenJij.nu The one with all the diseases - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Rudy & Kim - WaarBenJij.nu

The one with all the diseases

Door: K&R

Blijf op de hoogte en volg Rudy & Kim

26 November 2008 | Thailand, Chiang Rai

Sabaidee!! (de welkomstgroet in laos)

Na het vorige bericht zijn we nog 1 dag in Luang Prabang gebleven en hebben we een tour geboekt. 's ochtends gingen we met een boot naar de pakou caves (buddha grotten). Dit was 2 uur varen en na de lange tocht mochten we 20minuten in de grotten kijken die eigenlijk ook weinig voorstelden. Een tegenvaller deze ochtend.'s Middags gingen we met een tuktuk naar de kuangsi watervallen. Supermooie watervallen! Je kon een route lopen door de natuur tot boven aan de waterval en daarna kon je in de waterval zwemmen. Rudy vond het wat koud maar Kim heeft zich goed vermaakt.
De volgende dag vroeg opgestaan. Elke ochtend om 6.00 gaan de monniken in Luang Prabang de straat op. Mensen geven hun dan rijst, bananen, bloemen etc die de monniken in ontvangst nemen.

Na Luang Prabang zijn we met een busje, waar eigenlijk 12 mensen in konden, naar Oudomxai vertrokken. Natuurlijk is 12 mensen niet "the way it goes" in Laos. Uiteindelijk zaten we met 19 personen in de bus gepropt en gingen we op pad voor een 5 uur durende rit. Mensen hier zijn niet zo gewend om te reizen en wagenziekte is hier dan ook een echte trend.....Erg gezellig als je zo lekker dicht op elkaar zit!!

Oudomxai was een plaatje waar niet veel te beleven was maar we gingen hier naar toe om Annelies te zien. Super leuk om na een tijd weer een bekend iemand te zien en natuurlijk hadden we veel te bespreken. In oudomxai hebben we met z'n 3e een trekking gedaan waarbij we langs een school gingen en een kijkje konden nemen in een Hmong village. Leuk om te doen en een gids die erg veel vertelde. Vooral Rudy heeft zich daar goed mee weten te vermaken aangezien Kim en Annelies het grootste deel van de wandeling nodig hadden om bij te kletsen. 'sAvonds gezellig een kopje thee gedronken en nog meer bijgekletst!

Na 2 gezellige dagen in Oudomxai zijn wij doorgegaan naar Luang Nam Tha waar we een 2 daagse trekking gedaan hebben. In eerste instantie wouden we een dagje uitrusten maar toen we hoorde dat er al 6 inschrijvingen waren, waardoor de kosten aanzienlijk minder werden, besloten we direct mee te doen. De eerste dag ongeveer 5 uur gelopen. Dit keer echt door de jungle en over smalle paadjes. Rond een uur of 4 kwamen we aan in het Akha dorp, een hilltribe volk in de bergen. Het dorpje was nog redelijk groot en overal op de weggetjes liepen varkens, kippen, honden, spelende kinderen etc.Midden in het dorp was een waterkraan waar men zich kon wassen, mannen in een korte broek, vrouwen in een sarong. s'Avonds met de gids nog een rondje door het dorp gelopen en veel over de akha people geleerd. Indrukwekkend hoe deze mensen leven en hoe de cultuur in elkaar steekt.
'sAvonds kwamen de Akha meisjes in onze hut langs om ons een traditionele massage te geven.

De volgende dag verder gelopen ditmaal moesten we ook wat rivieren doorkruisen, over stenen springen of over smalle boomstronken je evenwicht bewaren. Kim kreeg het voor elkaar om alsnog achterover in een modderbad te vallen:P

Na de tweedaagse trekking doorgegaan met een minivan richting Huay xai (de grensplaats met Thailand). Omdat we een echte wannabe-schumacher als chauffeur hadden konden we direct door met de bus naar Chiang Rai in Thailand. Daar aangekomen voelde Kim zich wat misselijk en eenmaal in het hotel moest ze dan echt geloven aan de reizigersziekte waardoor ze direct door in bed kon. We hadden niet verwacht dat dit ons nog zou treffen maar helaas werd Rudy, nadat hij een lekkere pizza gegeten had, s nachts ook erg ziek en hebben we alles van koorts tot overgeven mee mogen maken! De volgende dag hebben we dan ook niks uit kunnen voeren en hebben we lekker in bed gelegen. Niet echt het idee wat we hadden bij een lekkere relaxdag want op dat moment weet je echt niet meer waar je het zoeken moet. Ondanks Rudy vanacht ineens heftige koorts kreeg was hij vanochtend, op wat buikkrampen na, weer tip top in orde:P Ook Kim begon weer wat op te krabbelen en we hebben vandaag alle krachten bij een genomen en een tempel bezocht. Wel alles op het gemakje want het tempo zit er nog niet zo in!
Deze tempel was totaal anders dan de eerdere die we gezien hadden. Het is een moderne uitvoering van de traditionele tempels. Van buiten helemaal wit, en van binnen de meest bizarre beschilderingen van de matrix, superman en de twintowers tot mannetjes met all stars gympen. En dit allemaal in combinatie met Buddha.
Morgen hopen we verder te reizen richting Chiang Mai wat een erg leuke stad schijnt te zijn. We houden jullie op de hoogte!!

Fotos:

• 26 November 2008 - 12:28

Marjolein MMC:

Hallo Kim en Rudy,

Wat hebben jullie toch al veel gezien en meegemaakt. Leuk om zo met jullie "mee" te reizen.

Vandaag is het afscheid van Hannie op het werk, dus voor ons allemaal ook een speciale dag.

Geniet nog van jullie vakantie en tot een volgende keer.

Groetjes Marjolein

• 26 November 2008 - 13:35

Annelies:

Hoihol,

jullie ook dus geveld door ziek zijn:s. Maar gelukkig weer beter, ik ook;). De witte tempel is vet he! Veeel (shop)plezier in Chiang Mai:)

Veel liefs!

• 26 November 2008 - 15:53

Jolien:

He Kim en Rudy,

Een beetje zwak ziek en misselijk lees ik. Hopelijk zijn jullie ondertussen weer helemaal beter en kunnen jullie genieten van de reis. Erg leuk om al jullie belevenissen te lezen!

Groetjes Jolien

• 02 December 2008 - 14:44

Eefje:

Hee K&R!

Jullie zullen nu toch wel weer beter zijn hoop ik? Maar de verhalen zijn erg leuk, nu wil iedereen weg uit NL denk ik ;)!

Kim, helaas moeten we je missen donderdag met het sintfeestje in huis, maar jij vermaakt je ook wel toch ;)!

x Eefje