Van Noord naar Zuid... - Reisverslag uit Lopburi, Thailand van Rudy & Kim - WaarBenJij.nu Van Noord naar Zuid... - Reisverslag uit Lopburi, Thailand van Rudy & Kim - WaarBenJij.nu

Van Noord naar Zuid...

Door: K&R

Blijf op de hoogte en volg Rudy & Kim

04 December 2008 | Thailand, Lopburi

Na alle oproer die hier in het land heerst even een berichtje van ons. Van alle problemen omtrent de regering merken we hier eigenlijk niks. De bezettingen zijn alleen in Bangkok en aangezien wij daar tot nu toe ver boven zaten hebben we totaal geen last gehad. Wel merk je dat de lokale bevolking er veel mee bezig is wat er hier gebeurt. Mensen geven ook aan dat het nu al te merken is in het aantal toeristen. Toen eergisteren bekend werd dat de regering af moest treden sprong het hotel personeel blij in de rondte en wisten wij dan ook meteen wat er aan de hand was......Nog even afwachten hoe het hier nu verder zal gaan.

Na de vorige update zijn we gelukkig weer snel opgeknapt en we zijn dan ook met de bus richting Chiang Mai vertrokken. In Chiang Rai merkten we al meteen dat Thailand totaal anders is dan de eerdere landen. De wegen zijn goed, het land is goed ontwikkeld, veel toeristen, westers eten (mcdonalds, starbucks, pizzahut) en iedereen die engels spreekt. Hoewel we Chiang Rai dan ook wat tegen vonden vallen, een drukte na het rustige Laos, veel uithangborden, reclames en zelfs nederlandse menukaarten, is Chiang Mai een erg leuke stad. We zijn hier dan ook een aantal dagen gebleven.

De eerste dag hebben we wat rondgelopen door de stad en toen we tijdens onze tocht langs de vrouwengevangenis kwamen hebben we ons hier dan ook laten verwennen met een echte Thaise massage verzorgt door de gevangene zelf. Tijdens de massage vraag je je dan wel af en toe even af wat voor misdaad jou masseur ondergaan zal hebben;)

De tweede dag hebben we een tour geboekt en zijn we naar een orchideenfarm geweest, hebben we een waterval bekeken, de longneck en bigear stammen bezocht, op een olifantenkamp geweest en een rondje op een olifant gereden. Het ritje was ongeveer 30 minuten en dat is meer dan genoeg op een wiebelende rug wat niet erg comfortabel zit.
's Avonds Chiang Mai verder verkend en Kim heeft zich goed uit kunnen leven op de super grote nachtmarkt die hier elke avond is!! (op zaterdag zelfs een extra nachtmarkt en op zondag een sunday walkingstreet, een super lange straat vol winkeltjes!!)

De derde dag een kookcursus gedaan op een organic farm. Super leuk, eerst naar de boederij waar we uitleg kregen over verschillende groente, fruit en kruiden. Daarna mochten we met 6 gerechten zelf aan de slag waarna we het allemaal op mochten eten! Nog even afwachten of we deze kunsten thuis opnieuw waar zullen maken;)

Verder zijn we naar een Tigerpark geweest waar de tijgers opgroeien en waar je zelf ook even in de kooi mocht. Wij kozen voor de pasgeboren tijgertjes maar toen we het baby-gegrom hoorden kreeg Kim haar bedenkingen. Bij de ingang vertelden ze dat we voorzichting moesten zijn aangezien de tiigertjes hongerig waren. Kim vroeg of het mogelijk was ze eerst even te voeden en na het wachten konden we toch even kijken. Rudy gedroeg zich als een echte man en zat met 4 tijgers op zijn schoot te genieten. Kim vond het wat minder en nadat de verzorgster erg hard in haar arm gebeten werd besloot ze toch maar buiten de kooi te kijken.

Na Chiang Mai zijn we verder gereist naar Sukothai, de oude hoofdstad. Hier hebben we een fiets gehuurd en de ruines bekeken. Verder wat gerelaxed en vandaag met de trein naar Lopburi vertrokken.
Lopburi is een stad vol apen die echt overal zitten. Omdat je volgens het buddhisme geen dieren mag doden wordt er ook niks tegen de beestenplaag gedaan!
Morgen zullen we hier wat rond kijken en daarna verder gaan richting Kanchanaburi (the bridge over the river Kwai).

Allemaal een fijn sinterklaasfeest, Wij hebben morgen ook een soort sint feest aangezien het de verjaardag van de koning is die hier groots gevierd wordt:)

Fotos:

• 04 December 2008 - 11:41

Marjolein:

Fijn om te horen dat jullie tot nu toe weinig last van de onrust hebben gehad! supermooie foto's en een leuk verhaal, dus ben benieuwd naar de volgende update! groetjes uit een koud kikkerlandje!(misschien ligt er sneeuw met sinterklaas!)

• 04 December 2008 - 11:47

Lars:

Ik vroeg mij inderdaad ook af hoe jullie de laatste ontwikkelingen in het land meegemaakt hebben. Valt gelukkig allemaal reuze mee! :)

Blijft erg leuk om jullie verhalen te lezen, ga zo door! :)

• 04 December 2008 - 12:00

Mo:

Hee daar !Terwijl jullie (rudy) lekker tijgers zitten te aaien zit ik verstopt achter mijn boeken naar buiten te kijken waar op dit moment de sneeuw met kilo's naar beneden komt... hmz.. wie zou er nou jaloers zijn? haha nou ja voor mij dus tentamentijd en des te leuker om weer een berichtje van jullie te lezen! Fijn dat jullie weinig last hebben van die politieke shit allemaal! Een positief punt van in Nederland zijn is dat er vorige week een leuke afstudeerfeest was dat julie hebben moeten missen:P maar verder is er weinig dat jullie mislopen hoor ! nog veel plezier! Liefs Mo

• 04 December 2008 - 12:00

Anne:

Ha Kim&Rudy!

Jullie hebben weer een hoop leuke & bijzondere dingen meegemaakt zeg! Geniet er nog even van! En gelukkig hebben jullie tot nu toe geen last van de bezettingen gehad. Er zullen een hoop mensen hier in Ned. aan jullie denken met al die nieuwsberichten over Bangkok!

Dikke kus, Anne

• 04 December 2008 - 18:34

Richard:

Vette shit man met die tijgers!!! Nu ben ik jaloers, neem je er eentje voor me mee? ;) Zijn jullie in het tijgerpark geweest wat ook op Nat.geo is geweest(dat werd beheerd door monniken)?

Veel plezier verder!!

• 05 December 2008 - 07:49

Eva:

Ha! Daar zijn jullie weer..! Eerst even over de foto's, zag dat Rudy bij de tijgers een SameSame t-shirt aanheeft, waah, zeggen ze dat in Thailand, Laos, Vietnam en/of Cambodja ook?? Was in Indonesië namelijk erg populair :-) Maar daar zeggen ze dan ook voor elk meervoud het woord gewoon 2keer. Goed. Fijn te lezen dat jullie het nog prima hebben! Tegen de tijd dat jullie richting Bangkok-airport gaan is het (hopelijk) weer zoals vanouds, al zal er voor de Thai'en zelf komende tijd misschien nog wel een en ander gaan veranderen... Voor nu gefeliciteerd met Koning Bhumibol, hopelijk knapt ie snel weer op! Genietze, en tot snel!! Liefs uit Wageningen.

• 05 December 2008 - 09:42

Ange:

hee die kim en rudy

erg leuk om jullie verhaal over thailand te lezen. Helemaal nu bij mij het plan in geboren om van de zomer naar thailand te gaan (als ik bart mee krijg) dus ik kan wel de nodige tips gebruiken (mochten er goede tips zijn, mail ff)
    Gelukkig is het weer wat rustiger hier dan gisteren/eergisteren. Dan heeft de sint er ook geen last van als ie over de daken moet!
    Nog een fijne reis, het zit er volgens mij alweer bijna op :(

tot snel in tilburg!!

gr's Ange