Waar het allemaal begon en hoe het eindigde - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rudy & Kim - WaarBenJij.nu Waar het allemaal begon en hoe het eindigde - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rudy & Kim - WaarBenJij.nu

Waar het allemaal begon en hoe het eindigde

Door: K&R

Blijf op de hoogte en volg Rudy & Kim

17 December 2008 | Thailand, Bangkok

Na een weekje relaxen op Ko Samet zijn we maandag weer terug gegaan naar Bangkok, de multitempel maar vooral multidrukke stad met multimilioenen mensen. Ook wel de city of angels genoemd. Terug in de stad waar het 3 maanden terug allemaal begon, terug in hetzelfde hotel, net of we weer opnieuw beginnen.....

Maandagmiddag zijn we naar MBK geweest, een megagrote shopping mall, ongelofelijk hoe groot en leuk een keer rond te kijken.

Gisteren hebben we een fietstocht gedaan bij een Nederlandse touragency. Door chinatown, de suburbs van Bangkok en met een longtailboot over de rivier. Op deze manier ook de andere kant van Bangkok gezien.

Vandaag is dan echt de laatste dag aangebroken want vanavond om 00.30 zullen we richting Helsinki vliegen waar we Nederlandse tijd sochtends landen en pas savonds door vliegen naar Amsterdam. Dit wordt dus nog een dagje Finland voor we echt terug zijn.

We hebben hier echt een super tijd gehad. Super veel gezien met super weer en super vriendelijke mensen. Kortom een super ervaring die we graag nog is over zullen doen!!

Hoe wij Azie hebben leren kennen, de landen waar:
- mensen makkelijk met z'n 5e op 1 scooter kunnen

-3 jarige kinderen met een babybroertje of zusje op hun rug rondlopen

- hoofdwegen eruit zien als landweggetjes

- koeien en fietsers gebruik mogen maken van de snelwegen

- men een rotonde ook linksom kan nemen

- stoplichten als sfeerverlichting dienen

- hoofdtransport ook op de fiets kan (15 matrassen op 1 fiets bv.)

- men met auto's recht door rivieren heen rijdt

- zelfs de knapste meisjes de vieste roggels hebben

- zelfs 2 jarige perfect engels kunnen 'you buy from me?'

- je 24 uur per dag onopgemerkt op straat kunt eten

- 650 ml bier maar 0.90 eurocent kost

- je voor een overnachting niet meer dan 10 dollar hoeft te betalen

- het leven bij zonsopgang (5uur) vol op begint

- men in de grote steden massaal ochtendgymnastiek op straat doet

- mensen uren achter elkaar in kleermakerszit kunnen zitten

- iedereen altijd vrolijk lijkt te zijn

- men noodlesoep als ontbijt eet

- in alle creme& zonnebrand whitening zit!!!(die durfde wij dan ook niet te kopen!)

Maar ook de landen waar de natuur prachtig is. Er veel verschil is in de cultuur en waar mensen ook ondanks armoede altijd vriendelijk en beleefd blijven!!

Ik denk dat deze blog genoeg zegt....we vinden het erg leuk iedereen weer te zien maar zullen Azie toch ook wel missen!!

Tot snel!

• 17 December 2008 - 08:00

Annelies:

Hee Kim en Rudy,

ik wil jullie effe een hele goede terugreis wensen! Daarna gezellig weer bijkletsen:) Tot snel!

Liefs Annelies

• 17 December 2008 - 08:24

Marieke:

hey Kim en Rudy, ik hoop dat jullie een goede terug reis gaan hebben! Toch jammer dat al jullie verhalen (iig via deze blog) nu gaan stoppen, maar ik hoop zo snel mogelijk alle foto's te zien te krijgen! Tot snel! kus,M

• 17 December 2008 - 09:43

Mo:

Goede terugreis!Jammer inderdaad dat jullie verhalen stoppen heb ze met veel plezier gelezen! Geniet nog van dagje Finland, is ook zeker een mooi land namelijk!! xx Mo

• 17 December 2008 - 11:57

Lars:

Ha Rudeboy en Kim!

Jammer dat jullie reis er nu echt op zit, wens ik jullie een fijne terugreis naar Nederland!
    Groetjes! Lars

• 17 December 2008 - 19:45

Bas:

Hey Rudy en Kim,

Het was een erg leuke blog! Ik heb hem elke keer met veel plezier gelezen.

Fijne terug reis!

• 21 December 2008 - 09:19

Martijn:

Shalom Rudt en Kim!

Het klinkt en ziet er allemaal heel goed uit. Net zoals elke vakantie is deze waarschijnlijk erg snel gegaan (wat is nou 2 maanden?).

@Rudy Misschien zien we elkaar nog in onze functie.

Martijn

• 21 December 2008 - 09:20

Martijn:

Shalom Rudt en Kim!

@Rudy Misschien zien we elkaar nog in onze functie.

Martijn

• 01 November 2009 - 22:49

Chantal:

Hoi Rudy en Kim, nadat ik Rudy in Zwolle (?!) tegen gekomen ben, ben ik gelijk jullie weblog gaan lezen. erg leuk om zoveel herkenbare dingen te lezen! Tof dat jullie er zo van genoten hebben. Succes met het plannen van jullie volgende reis. waar die ook heen zal gaan ;) de wereld ligt nog voor ons open! groetjes, Chantal